Ford-Hoonicorn-RTR-7

HOONICORN_RTR

A je tu GYMKHANA 7 a její hrdina Ken Block co pilotuje konečně pořádnýho Forda, již to nebude žádná nadupaná Fiesta, ale kurevsky předupaný Mustang.

Takže v ulicích LA se odehrává zatím poslední z brutálních natáčení Gymkhany od Kena Blocka a jeho Hoonigans. Tento díl je zatím podle mě uplně nejbrutálnější a myslím, že ten samý názor máte i vy. Na začátek bych chtěl napsat, že člověk který měl možnost toto fotit a být u celého pětidenního natáčení je Larry Chen od Speedhunters. Fotky které udělal jsou víc než nejlepší :) Uričtě by jsme mohli jen nasdílet video na blog a tím by to skončilo, jako to udělali všichni ostatní, ale to není náš styl, takže se pojďmě podívat na zajímavé informace a fotky.

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-107

Kdo by si kdy pomyslel že Mustang bude mít náhon na všechny čtyři kola ? Ještě Mustang z roku 1965 který bude nyní slavit 50-ti leté výročí. K tomu se dá říct jen jedno: HOONICORN RTR je jedna z nejúžasnějších věcí co kdy byla postavena ! Vůz byl tajně převezen do blíže neurčeného místa v Los Angeles pro testování. Po nastartování a pár driftů už o něm ale vědělo hodně sousedů a za nějakou chvilku půlka města. Bylo jasné že je to něco uplně jiného a speciálního. Natáčení se účastnil tým který se skládal z 80 lidí.

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-21

I na místě kde se natáčel film 60 sekund nebo Drive se proháněl HOONICORN.

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-22

Auto bylo postaveno tak aby bylo hodně odolné a spolehlivé a mohlo se s ním drsně zacházet. Takže se Ken nemusel bát žádných kaskadérských kousků. Komponenty které jsou použity v tomto autě byly vyrobeny na zakázku od borců z ASD Autosport Dynamics, kteří postavili a starají se o Mustang RTR, s kterým závodně driftuje Vaughn Gittin. Pro představu ASD Autosport Dynamics spolupracuje s mnoha týmy v závodech NASCAR, SCORE, F1, British F3, SCCA, NASA, a závodech v driftování D1GP a Formula D.

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-65Vzhledem k tomu, že se při natáčení hodně ale fakt hodně driftovalo, tak se docela pálily gumy. Naštěstí ale Pirelli vyvinuli pneumatiky speciálně jen pro toto auto a přímo pro Kena, který měl na nich i svůj podpis, už od výroby a byly velice odolné proti pálení. Takže se použilo jen pár sad. Rozměr je 295/30/18.

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-29Kouř z nich byl vážne intenzivní ! Kola ( 18×10.5 ) jsou od firmy fifteen52 a jsou zde obutá do Pirelli Trofeo Rs

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-32HOONICORN RTR se vyvíjel 2 roky celý vývoj byl přísně tajný. Použila se karoserie z pony car ’65, ale doslova se použila jen karoserie. Auto bylo kompletně vyrámováno.

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-371

Podvozek byl uzpůsoben na výkon a váhu auta, dostal dvojité lichoběžníkové zavěšení kol z hliníku obrobené na CNC a plně stavitelné, podběhy jsou vlastně jen v horní části, jinak před a za kolem byly odstraněny. Je to z důvodu odvodu kouře od pneumatik a následné kouřové efekce. Tlumiče jsou JRi a pružiny Eibach, mimochodem tuto kombinaci používáme i my na úpravu Mustangů.

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-191Aby měl Mustang náhon všech 4 kol je nápad Kena, protože je to Rally jezdec a chtěl aby se i novému autu na Gymkhanu kouřilo od všech čtyř pneumatik. Takže Mustang dostal extra přední diferenciál ST03. 6-ti stupňovou manuální převodovku SC90-24 od firmy Sadev, vyrobena jen pro toto auto s dvěma čerpadly pro mazání. Samozřejmostí je i teplotní čidlo, potenciometr a fonetický snímač zařazené rychlosti, k tomu je dodáváno i malé LCD, kde se zobrazuje zařazená rychlost. Váha převodovky je 67 kg. Pokud by jste chtěli řadit rychlosti a sedět zádama k volantu tak není problém :D, převodovka je uzpůsobena pro pozici řadicí páky do jakýchkoliv stran. Firma Sadev dodává převodovky do šampionátu WRC. K dispozici je speciální hydraulická ruční brzda, která nejen že zablokuje zadní kola, také odpojí mezinápravový diferenciál.

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-451Jelikož při takovém ježdění se často mění spojka, tak byl uzpůsoben jak kardan, tak kardanový tunel aby šel lehce odnímat a spojka ( v tomto případě tří lamelová ) byla během hodinky vyměněna.

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-391Teď něco o motoru.

V8 byla jasná volba, že s kompresorem, tak to je přece ještě lepší volba. Má objem 410 kubických palců ( 6.7 litru ) V8, který dává 845 koní a 720 lb/ft ( 976 Nm ) kroutící moment.  8x Kinsler škrticí klapky pro každý válec zvlášť. MoTeC systém řízení motoru. Tento agregát je ale něčím speciální, je totiž z divize ROUSH YATES Engines. Která vyvíjí motory pro závody Nascar. Zakladatelé této divize jsou rivalové jak v byznysu, tak v závodech Jack Roush a Robert Yates.

Je jasné, že toto auto je absolutně nejspecifičtější vůbec na světě. A zde na fotkách i malá ukázka kolik GoPro kamer bylo použito na záběry:

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-98 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-97

Sedačky RECARO, Pásy Sparco, Displej MoTeC, Auto Meter Hoonigan budíky, Hoonigan páka ruční brzdy, ASD Motorsports Rám a lišty dveří, palubní deska z uhlíkových vláken, Tilton Engineering závodní pedály, RTR panely karoserie z uhlíkových vláken a tak dále ……….

larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-531-1200x800 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-67 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-451 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-511 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-4 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-5 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-401 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-351 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-341 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-241 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-261 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-231 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-221 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-211 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-171 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-131 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-121 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-91 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-71 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-641 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven-77

ken-block-gymkana-seven-mustang-010 ken-block-gymkana-seven-mustang-011 ken-block-gymkana-seven-mustang-012 ken-block-gymkhana-7-1965-ford-mustang-fuel-cell ken-block-gymkhana-7-1965-ford-mustang-fuel-cell-2 larry_chen_speedhunters_ken_block_gymkhana_seven_hoonicorn-211By Lefy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Napsat dotaz


Vaše jméno (vyžadováno)

Váš telefon (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva